• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 17.06.15, 20:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Inimnahka hakatakse 3D-printima

Ekspertide sõnul võivad 3D-printerid hakata inimnahka looma juba viie aasta pärast, vahendab CNN Money.
L'Oreal
  • L'Oreal Foto: Bloomberg
Ettevõtted arendavad spetsiaalset 3D-printimist, kus kasutatakse elusrakke. Seda nimetatakse „bioprintimiseks.“ Ekspertide sõnul võib tööstuse väärtus ulatuda 2025. aastaks miljardi dollarini.
Organite printimisest on kõrgtehnoloogilise tootmise puhul räägitud juba mitu aastat. Nahakudede loomine võib ilufirmade suure huvi tõttu jõuda aga enne.
Kosmeetikagigant L’Oreal on selles osas juhtpositsioonil. Maailma suurim ilufirma alustas hiljuti koostööd USA biotehnoloogia firmaga Organovo, et arendada 3D-printeri abiga loodud nahakudesid. Ilufirmal on vaja nahka selleks, et testida oma tooteid.
L’Oreal on nahkkudet loonud juba kümneid aastait. Prantsuse firma kasvatab nahka laboratooriumis, et vältida Euroopa keeldu müüa tooteid, mida on testitud loomade peal.
Naha kasvatamine on aga väga keeruline ja aeglane protsess. 3D-bioprintimine kiirendaks protsessi ja prototüübid oleks tunduvalt tugevad.
Uue tehnoloogia kasutuselevõtt võib tähendada, et seda kasutavatel ilufirmadel hakkab tihedas konkurentsis paremini minema. Et teistest ette jõuda, kulutatakse tohutuid summasid. Ainuüksi L’Oreal kulutas 2013. aastal uuringute ja innovatsiooni peale miljard eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele